Re: Scandisk WIN XP

Autor: [ Sajgon ] <_at_>
Data: Mon 09 Oct 2006 - 19:27:34 MET DST

> znalazl mi bad sectory na partycji C (NTFS)ktorych nie mogl naprawic.
> Mam w zwiazku z tym pytanie: czy to oznacza ze dysk jest skazany na strate
> i moge juz sobie kupic nowy?

Są różnego rodzaju programy (np. HDD Regenerator) do "naprawy" lub
"maskowania" BS'ów (Bad Sectorów) Jednak jesli na dysku pojawily sie BS'y -
dysk jest juz raczej skazany na strate. Prędzej czy pozniej pojawi się
wiecej BS'ów. Tak czy inaczej ja raczej bałbym się trzymać jakiekolwiek dane
na dysku uznanym za "niepewny".

> I jeszcze jedno: czy bede mial dostep do danych na pozostalych dwoch
> partycjach? na szczescie na C: trzymam tylko instalki i mam nadzieje ze w
> tym przypadku to mi ocalilo skore? Bedw wdzieczny za kazda podpowiedz

Z reguły nie powinno być z tym problemów. Jak wiadomo jednak od reguły sa
wyjątki. Najlepiej bedzie w twoim przypadku "wyciąć" obszar z BS'ami wogóle
z użycia. Założyc ukrytą partycję lub wogóle nie zakładać partycji na
klastrach na których wystąpiły BS'y.

--
Pozdrawiam
Tomasz Wnukowski