Re: chkdsk vs. "Sprawdzanie dysku"

Autor: |\\/|arci|\\| <em.en_at_g.a.z.e.t.a.pl>
Data: Wed 27 Sep 2006 - 08:52:27 MET DST

Michal Kawecki napisał(a):

> Użytkownik "|\/|arci|\|" <em.en@g.a.z.e.t.a.pl> napisał w wiadomości

> A jaki konkretnie masz z nim problem?

Chciałem nagrać na płytę zdjęcia z aparatu. Program do nagrywania
zgłosił błąd podczas czytania tego pliku i przez dłuższy czas
bezskutecznie próbował go odczytać. Podobnie w przypadku przeglądarki
plików graficznych. Najpierw dość długie, kilko-kilkunastosekundowe
oczekiwanie aż program przeczyta plik, a później wyświetla się jedynie
część zdjęcia.

> Obie metody teoretycznie wywołują ten sam program, różnice
> najprawdopodobniej spowodowane są wpływem środowiska, w jakim on
> pracuje. Po prostu w trybie natywnym nic mu nie przeszkadza. Dodam
> jeszcze, że niektóre błędy usuwalne są w zasadzie jedynie spod Konsoli
> Odzyskiwania. Nie oznacza to jednak IMO bynajmniej, że błędy które
> chkdsk pozostawia na partycji mogą w jakiś sposób zagrażać dostępowi do
> danych; to są raczej drobne problemy typu czyszczenie nieużywanych
> klastrów, poprawa atrybutów, itd.

Ok, całkiem możliwe, że po pierwszym przebiegu chkdsk wszystko doszło do
normy. Robiłem to dość późno i pewne szczegóły mogły mi umknąć. Jednak
wydaje mi się, że problemy z czytaniem miałem już _po_ doprowadzeniu
sytuacji to momentu jaki opisałem w pierwszym poście.

Plik na szczęście bez problemu odtworzyłem z kopii na innej płycie, ale
tylko część plików mogę w ten sposób odzyskać (o ile jeszcze są jakieś
problemy). Teraz przydałby się sposób na odnalezienie, czy są jeszcze
jakieś pliki, które nie dają się odczytać. Pierwsza rzecz jaka mi
przyszła na myśl - przeszukanie całego dysku pod kątem pliku
zawierającego jakiś łańcuch - nie wykryła nawet tego pliku, z którym
ewidentnie były problemy.

--
|\/|arci|\|                      e|\/|.e|\| gazeta.pl
Uwaga na dodatkowe kropki w adresie e-mail w naglowku