Re: Problem z kontem administratora XP?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 20 Sep 2006 - 12:12:04 MET DST

Użytkownik "RR" <comindexjbcj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:eeqsfn$27p9$1@news2.ipartners.pl...

> Jakies fatum nad tym folderem: po prawokliku na folderze nie ma opcji
> ZABESPIECZENIA, za to sa tylko 3 zakladki:
> - OGOLNE
> - UDOSTEPNIANIE
> - DOSTOSOWANIE
> Niestety w zadnej z nich nie znalazlem mozliwosci uzurpowania sobie wladzy
> USERA :-((( i tu moja madrosc sie skonczyla.
>
> Jezeli Was temat nie znudzil, to nadal prosze o pomoc.

Albo jest to partycja FAT32, która atrybutów zabezpieczeń nie obsługuje,
albo masz włączone proste udostępnianie plików. W Xp Prof da się go wyłączyć
w Opcjach folderów, ale w XP Home jedynym wyjściem jest zalogowanie się na
konto o nazwie Administrator w trybie awaryjnym. Ewentualnie użyj cacls
http://www.republika.pl/elektronikjk/n5.html lub zainstaluj jedno z narzędzi
odblokowujących dostęp do tej zakładki, np. Fajo XP File Security Extension
for XP Home
http://www.fajo.de/portal/index.php?lang=en .

308421 - JAK: Przejmowanie na własność pliku lub folderu w systemie Windows
XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;308421

--
M.   [MS-MVP]