Re: Mysz PS/2 przestala dzialac

Autor: goomish <gum12-bez.tego_at_gazeta.pl>
Data: Mon 18 Sep 2006 - 21:07:08 MET DST

Dnia 2006-09-18, *marcini82@gmail.com* napisał(a):

> Zapuscilem sobie benchmark systemu w programie SiSoft Sandra 2007 Lite.
> W czasie testowania program sie zawiesil, a mysz przestala dzialac.
> Ubilem proces, zrestartowalem komputer, no i od tego czasu system
> bardzo wolno startuje, a mysz nie dziala. Jest zainstalowana jako
> standardowa mysz PS/2. Nie pomaga odinstalowanie w Menadzerze urzadzen
> i restart. Podlaczenie innej myszy na USB lub PS/2 tez nie.
> Wlasciwie to sama mysz dziala, tylko kursor stoi w miejscu. Moge sobie
> klikac w ikony, przyciski itp, tylko robie to "po omacku", bo kursor
> [...]

Szczerze powiedziawszy niewiele :) Ale, zważywszy na okoliczności awarii
(test Sandry) nasuwa mi się kilka, hmm... kierunków poszukiwań. Nie wiem
czy to pomoże ale spróbować chyba warto:
- Na początek zanim zaczniesz - jeżeli restart spowodował zadziałanie
chdska - sprawdź w dzienniku zdarzeń, czy przypadkiem któryś plik
(zwłaszcza systemowy) nie odszedł w niebyt :) Pisze o tym, bo miałem
kiedyś przypadek "zniknięcia" stacji dyskietek z Mojego komputera.
Ponieważ rzadko w sumie się tego używa zauważyłem dopiero po kilku
tygodniach. Okazało się, że chkdsk skasował plik flpydisk.sys :)
- Dalej. Sprawdź czy istnieją wszystkie pliki jakie są przypisane do
bieżącego schematu kursorów myszy.
- Dodatkowo, zmień wszystkie kursory na nie animowane - zwykłe, statyczne
kursory (*.cur)
- Sprawdź narzędziem dxdiag czy wszystkie testy (szczególnie te związane z
ekranem i wejściem) nie raportują jakichś błędów
- przeinstaluj sterownik karty graficznej
- przeinstaluj DirectX. W razie kłopotów, to znaczy w razie problemów z
usunięciem bieżącej instalacji DX "wrzuć" w google posty Piotra
Palusińskiego i directx, reinstalacja, deinstalacja. Piotr dość często
podaje "przepis" na usunięcie plików i wpisów w rejestrze DirectXa, tak
aby było można go(?) przeinstalować, więc znajdziesz bez kłopotu :)

--
Tomasz Zenger (goomish)
[gg: 6653792]