Problemy z krojem fontów pomiędzy literami ł i ń

Autor: Baobam <baobam_at_o2.pl>
Data: Sun 17 Sep 2006 - 00:22:55 MET DST

Cześć,

Od pewnego czasu (z rok, dwa) mam problem z fontami w Windowsie i wreszcie
postawnowiłem coś z tym zrobić. Chodzi o to, że w niektórych oknach po
literze ń czcionka zmienia się na jakąś bitmapową a po literze ł (w tym
samym ciągu tekstowym) powraca do normalności. Dzieje się tak zawsze tylko
między tymi dwoma literami, niezależnie od czcionki którą piszę. Inne
polskie znaki nie powodują tego efektu. Tak więc np. po napisaniu "Toń
głęboka" mam początkowo krój, którym pisałem (np. Courier New CE(!))
później (od ń do ł) jakieś bitmapowe fonty i (od ł) znowu Courier. Tutaj
puszczam screena jak to wygląda.
http://img54.imageshack.us/img54/2326/polskieja2.jpg
Górna część zdjęcia to jakiś edytor - pisałem w Courier New, zestaw znaków
europejski, po literze ń pojawia się ta czcionka, po ł znowu Courier New
(tego nie ma na screenie).
Fragment obrazka poniżej to szczegóły dziennika zdarzeń Windowsa XP. Jak
widać między ł a ń jest inny krój czcionki. W Wordzie i innych edytorach
mogę normalnie napisać tekst tymi czcionkami zawierający ł i ń i nie ma
tego. Niestety w innych edytorach i oknach dialogowych jest. Co mogę
zrobić, żeby się tego pozbyć?

Dzięki za pomoc.

--
Pozdrawiam,