Re: padł mi XP wraz z partycjami

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 16 Sep 2006 - 21:26:07 MET DST

Użytkownik "Janusz Pawlowski" <universis@wp.pl> napisał w wiadomości
news:450C3EA5.5964323A@wp.pl...
> [...]
>
> Na danych zależy mi z : partycji NTFS i z EXT3_fs_ 3GB - reszta nie
> ważna.
>
> Teraz co zrobiłem na adysku :
>
> 1. Linuxowym programem "dd" zapisalem trzy pliki : :
> a. pierwszy sector dysku
> b. pierwsze 64 sectory dysku
> c. pierwsze 128 sectorów dysku
> - wszystkie pliki zapisałem na dyskietce.
>
> 2. Uruchomiłem komputer z płytki Instalacyjnej XP w trybie konsoli
> do odzyskiwania systemu. W niej wydałem polecenia : fixboot
> i fixmbr, ale bez rezultatów - dalej nie widać żadnej partycji.

Błąd. Ani fixmbr, ani fixboot niczego nie naprawiają. A już na pewno nie
pomagają w odzyskaniu utraconych partycji. To są polecenia inwazyjne - nie
wolno z nich korzystać, dopóki są jakiekolwiek błędy w układzie partycji
bądź jakiekolwiek problemy z dostępem do ich zawartości. Oba te polecenia
mają za zadanie JEDYNIE ponowne zapisanie dwuczęściowego bootloadera
Windows, jednej części do MBR dysku, a drugiej - do bootsektora partycji...

> [...]
> leciwą wersję EasyRecovery /mam wersję 4.10.1998/r
> - w niej też zczytałem niektóre dane z NTFS jak i jej numer
> sectora
> startowego i końcowego odpowiednio : 18703503 i 78140159, nie
> wszystkie dane jednak dobrze się zczytują, a niektóre wcale choć
> liki "widać"
>
> Chciałbym dostać więcej danych z partycji NTFS i dane z ext3.
> Mam "zaprzyjaźniony" komputer na którym " stacjonuje" NC Ghost
> i mogę zanieść tam dysk, mogę też pewno inne rzeczy - ale właśnie
> o to co mam zrobić pytam szanownych grupowiczów.

Jak na razie nie widzę problemu z odzyskaniem poprzedniego układu partycji.
Zapuść Testdisk http://www.cgsecurity.org/ , tu leżą przykłady postępowania:
http://www.cgsecurity.org/phpwiki/index.php/examples .

--
M.   [MS-MVP]