Re: MTU

Autor: sTav <marmro9_at_o2.beztego.pl>
Data: Wed 13 Sep 2006 - 02:13:05 MET DST

W artykule news:ee7dn1$asl$1@mx1.internetia.pl,
niejaki(a): Andrzej P. Wozniak z adresu <uszer@poczta.onet.pl.invalid>
napisał(a):

> Osoba podpisana jako sTav <marmro9@o2.beztego.pl> w artykule

> MaxMTU nie zależy od ISP, tylko od sposobu dostępu do internetu. Inny
> rodzaj urządzeń (modem analogowy, modem xDSL, Ethernet)

Ale (patrz wyżej) tu mam wszystko jednakowe, ten sam sprzęt, soft, modem,
bramę, firewall i regułki odnoszące się do ICMP, - z wyjątkiem uruchomionej
wersji OS.
MaxMTU zalezy od ISP, bo po prostu brama może nie przepuszczać pakietów
powyżej określonej wielkości bez fragmentowania.
Sam tak miałem kiedyś, ze na Neo128 MaxMTU w pewnym okresie dawało się
ustawic na max1450.

Sprawa jest tylko ciekawostką w zasadzie. Zaczeło się od postu na
alt.pl.neostrada, w którym pytający o optymalizację MTU zasygnalizował że w
testach osiągnął MTU=1500 na PPPoA. Postanowilem to sprawdzić i okazało się,
że rzeczywiście jest to możliwe na win98SE, ale niemożliwe na winXP.
Dlatego otworzyłem ten wątek na win.nt w nadziei, że ktoś wpadł na jakieś
ukryte szczegóły dotyczące tego "zjawiska" w tym systemie.

--
Pozdrowienia!
 /-/ Mariusz