winda w opałach

Autor: petarda <ankawi_WYTNIJ__TO__at_gmail.com>
Data: Mon 11 Sep 2006 - 21:01:42 MET DST

Witam!

Mam dość poważny problem z moim kochanym xp:
1. Przy uruchamianiu dostaję komunikat, że system nie może znaleźć
autochk.exe w folderze system32. Plik jest jednak na swoim miejscu.
2. Na moim komputerze jest trzech użytkowników - dwóch pierwszych można
zalogować normalnie, trzeci robi kompletny zwis po wybraniu go z listy
użytkowników przy logowaniu.
3. System uruchamia się dłużej niż zwykł to robić (problemy mam od kilku
dni). Po uruchomieniu i zalogowaniu użytkownika pojawia się informacja, że
vsmon.exe jest uszkodzony.
4. No i tu jest dla mnie największy problem. Co kilkanaście/ kilkadziesiąt
minut wyskakuje powiadomienie od firewalla (Zone Alarm Pro), że aplikacja o
nazwie ....(za każdym razem jest to inna nazwa, losowy ciąg 8-10 liter, na
temat którego wszelkie wyszukiwarki milczą) próbuje łączyć się z internetem.
Info na temat tych aplikacji podaje, że zostały one utworzone chwilę przed
próbą połączenia się z internetem.
5. Mam stałe łącze w Netii. Do tej pory po wejściu w Połączenia Sieciowe
sprawa była prosta, ponieważ figurowało tam tylko jedno połączenie - tak jak
być powinno. Dzisiaj znalazłam tam, poza wykorzystywanym połączeniem, kilka
innych połączeń o nazwach "user(+numer połączenia)". Czyżby nowi
przyjaciele?

Poza Zone Alarmem mam antywirusa Bit Defender (na próbę, dwa dni temu
zainstalowany na miejsce AVG) i kilka programów antispywerowych.
Przyznam się, że już nie wiem co z tym robić. Skanowałam komputer
antispywarami, antywirusami, rozmaitymi aplikacjami kontrolującymi rejestr i
programy autostartu. I nic. Według wszystkich tych programów dysk i rejestr
są nieskazitelnie czyste, logi z Hijacka i SilentRunners też nic ciekawego
nie pokazały.

Jakieś pomysły?
Z góry dzięki za ratunek.

pozdrawiam,