Re: Skype do zastosowań niekomercyjnych?

Autor: adas; <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Sun 10 Sep 2006 - 21:09:31 MET DST

Konrad Kosmowski wrote:

> Szukałem w wielu miejsach i nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi.

to biedaczek jestes, bo jest tylko jedno miejsce, gdzie sie szuka;
tym miejscem jest umowa licencyjna na uzywanie oprogramowania:
http://www.skype.com/intl/pl/company/legal/eula/index.html

> Licencja Skype określa, że jest on darmowy w zastosowaniach
> niekomercyjnych. W ofercie nie ma jednak żadnej wersji do zastosowań
> komercyjnych.

nieprawda - licencja okresla, ze uzytkownik jest uprawniony do
wykorzystywania skype "na własny, niekomercyjny użytek, bez prawa
wyłączności, [...]" w sposob "nieograniczony i nieodplatny";

czym to sie rozni od tego co napisales? ano tym, ze piszac zdanie
"jest on darmowy w zastosowaniach niekomercyjnych" sugerujesz
jednoczesnie w innych zastosowaniach (komercyjnych) jest platny;

tymczasem w licencji Skype nigdzie nie takie rozroznienie napisane;
chyba sam sobie ubzdurales, ze skoro istnieje wersja do uzytku
pezplatnego to widocznie musi istniec wersja platna - jak widzisz
nie zawsze tak to dziala - w przypadku Skype takiej wersji raczej
nie ma;

> Co w tym układzie to oznacza? Ja interpretuję to tak, że Skype możemy
> dowolnie używać dopóki nie odsprzedajemy jego użycia osobom trzecim.
> Ale nie jest to nigdzie jawnie potwierdzone.

jak to nie? pkt 2.1 "bez prawa [..] udzielenia licencji innym osobom na
pobieranie, instalację i użytkowanie oprogramowania Skype na komputerze
stacjonarnym, w telefonie lub na PDA stanowiącym własność użytkownika";
jest explicite napisane, ze jezeli zainstalujesz Skype na swoim sprzecie
to nie masz prawa udzielac innym osobom licencji na jego uzywanie;

pzdrv;
adas;