Re: Acrobat blokuje kojarzenie .pdf z innymi aplikacjami

Autor: goomish <gum12-bez.tego_at_gazeta.pl>
Data: Thu 07 Sep 2006 - 17:45:25 MET DST

Dnia 2006-09-07, *Tomasz Pyra* napisał(a):

> Windows ma mechanizm kojarzenia z plikami o danych rozszerzeniach jakiś
> akcji które pojawiają się po kliknięciu prawym klawiszem na dany plik.

> Np. klikając prawym klawiszem na plik .txt mam "Print" i "Edit".

> Nie znalazłem dobrej dokumentacji na ten temat, ale doszedłem, że te
> akcje definiowane są w następujący sposób (na przykładzie .txt)

> 1) klucz rozszerzenia znajduje się w rejestrze HKEY_CLASSES_ROOT\.txt
> 2) na klucz z akcjami wskazuje domyślne pole tego klucza (txtfile)
> 3) klucz akcji znajduje się w HKEY_CLASSES_ROOT\txtfile
> [...]

Też już nie mam Acrobata (używam FoxitReadera) i na dodatek wyczyściłem
wszystkie ślady po nim więc nie mogę sprawdzić dokładnie gdzie się
"usadowił". Ale ustawienia skojarzeń plików mogą być jeszcze w:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\... i
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\...

Do poczytania w wolnej chwili :)
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/shellcc/platform/shell/programmersguide/shell_basics/shell_basics_extending/fileassociations/fa_intro.asp
(wersja tinuurl -> http://tinyurl.com/gs645 )

P.S. Jeszcze coś mi przyszło do głowy: AcrobatReader korzysta z
instalatora msi więc możliwe, że ewentualne zmiany w rejestrze są "po
cichu" naprawiane przez program.

--
Tomasz Zenger (goomish)
[gg: 6653792]