Klonownaie (lustro) systemu operacyjnego w Active Directory - problemy.

Autor: Sławek <slawek_at_syberia.pl>
Data: Wed 06 Sep 2006 - 14:44:14 MET DST

Witam.

Mam sieć a w niej komputery włączone z usługę Active Directory, ta jest
obsługiwana przez kontroler na Windows 2003 Server Enterprise, x64
Edition i zapasowy kontroler na Windows 2003 Standard (32-bit).

Jeden z komputerów, a właściwie system operacyjny wraz z całym softem na
nim zainstalowanym wymaga sklonowania. Z braku instalek softu jaki jest
na tej maszynie musze zrobić klon-lustro.

Zrobiłem to w następujący sposób.

Komputer#1 - to komputer i dysk źródłowy
Komputer#2 - to maszyna docelowa, na której chce mieć lustro systemu #1,
obie będą jednocześnie pracowały w tej samej domenie

1) Za pomocą SATA-RAID (z poziomy biosu) wykonałem kopię dysku twardego
z komputera#1 na dysk przeznaczony do komputera#2 (dyski były identyczne
więc no problem).

2) tak przygotowany dysk zainstalowałem w komputerze#2 i uruchomiłem,
system resetował sie podczas startu więc wykonałem instalacje naprawczą,
system wstał, zmieniłem mu nazwę netbiosową nowy użytkownik zalogował
się do nowo utworzonego konta w domenie, wszystko działa jak należy.

3) ponownie uruchomiłem i podłączyłem komputer#1 wpiąłem do sieci, i
mogłoby się wydawać, że wszystko działa poprawnie....ale!!!!
Komputer#1 udostępniał pewne zasoby dyskowe, teraz są one niedostępne
(również dla Administratora Domeny). Komputer nie pojawia się w zakładce
"Computers" w narzędziach „Użytkownicy i komputery usługi Active
Directory” czyli jakby został wylogowany/wyrzucony z Domeny. Przy próbie
dostępu do komputera pojawia się komunikat "Relacje zaufania między ta
stacją roboczą a domeną podstawową nie powiodły się."

Co zrobić z tym fantem?
Czy komputer#2 przejął niejako miejsce komputer#1 ?? Co należy zrobić
by komputer#1 ponownie pojawił się z Active Directory i by użytkownicy
mogli korzystać z jego udostępnionych zasobów (głównie chodzi o pliki).

ps: najlepiej odłączyłbym go i ponownie próbował podłączyć do domeny ale
na tym komputerze działa usługa certyfikatów co znacząco komplikuje
sprawe, a w dodatku nie mam pewności czy ta metoda zadziała.

pozdrawiam
parys