Re: Jak uzyskac kropkę na klawiaturze numerycznej?

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Sat 02 Sep 2006 - 13:39:11 MET DST

Osoba podpisana jako Wiktor S. <azi@daleko.ANTISPAM.be> w artykule
<news:edblrb$ev9$1@news.onet.pl> pisze:

> O ile rozumiem, że ktoś może woleć kropkę zamiast przecinka na
> klawiaturze (bo mu tak wygodniej wpisywać adresy IP czy coś tam
> innego), o tyle psucie polskich ustawień regionalnych jest dla mnie
> niepojęte.

A dla mnie jest niepojęte, że:
- ludzie nie widzą różnicy między separatorem dziesiętnym a znakami
interpunkcyjnymi;
- programiści wielkiej firmy (i wielu mniejszych) nie widzą różnicy między
ustawieniami regionalnymi służącymi do *wyświetlania* danych a wewnętrznym
formatem _zapisu_ tych danych w plikach (nie tylko CSV czy DBF);
- programiści wielkiej firmy (i wielu mniejszych) nie potrafią konsekwentnie
stosować jednolitej interpretacji własnych uzgodnień we wszystkich własnych
produktach; dotyczy to nie tylko ustawień regionalnych, ale też np.
stosowania zmiennych systemowych czy długich i krótkich nazw w ścieżkach do
katalogów i plików zapisywanych w rejestrze, skrótach do plików itp.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)