Re: Jak uzyskac kropkę na klawiaturze numerycznej?

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sat 02 Sep 2006 - 13:40:23 MET DST

Z Otchłani wyskoczył demon, wcielił się w istotę znaną jako
*goomish*, która zaskrzeczała:

> O takie, że o ile czegoś nie pokręciłem, :) zgodnie z którąś tam Polską
> Normą separatorem dziesiętnym jest przecinek. Co mnie też się nie podoba
> (tylko i wyłącznie z powodu degustibusa) i wszędzie gdzie to możliwe
> stosuje kropkę jako separator dziesiętny.

A, tak to jest w wielu krajach europejskich, i mnie też tak uczono :)
Osobiście też wolę kropkę od jakiegoś czasu. Tylko, że psucie to jest w
windows, w postaci układu klawiatury "polski programisty". Bo z akcentem
działa to dobrze:

W programach respektujących ustawienia regionalne, jeśli ustawiony mam
przecinek jako znak dziesiętny (czyli zgodnie z normą), po naciśnięciu
klawisza pojawia się przecinek. Nie kropka!

W programach lekceważących ustawienia regionalne, jeśli ustawiony mam
przecinek jako znak dzisiętny (zgodnie z normą), po naciśnięciu klawisza
pojawia się kropka. I nadal jest ona uznawana przez program jako znak
dziesiętny, i wszystko gra.

Jeśli ustawię znak dziesiętny na kropkę, to programy nadal działają jak
trzeba, choć oczywiście te "świadome różnic regionalnych" wyświetlają
kropkę.

Być może, gdyby były programy traktujące przecinek jako symbol dzisiętny
i nie zważające na ustawienia regionalne, to rozwiązanie z traktowaniem
tego klawisza zawsze jako przecinek byłoby dobre. Tak się składa jednak,
że wszystkie jakie mam albo uznają ustawienia regionalne (i wtedy im
wszystko jedno, działają według ustawień) albo chcą kropę. Poza tym na
tym klawiszu jest namalowana kropka, pewnie na większości klawiatur, a
ja lubię kiedy podpisane jest dobrze, nawet jeśli nie muszę widzieć tego
klawisza przy pisaniu.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8