[XP] Nie widoczna połowa nowego dysku

Autor: robi <wall_stWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Fri 30 Jun 2006 - 22:40:38 MET DST

Od razu przyznaje
Nie jestem góru komputerowym
otoz

Instalowalem dzisiaj XP na nowym kompie prosto ze sklepu.
Miałem podzielic dysk na 2 równe partycje (jest to dysk160 GB)

Noi postanowiłem że podziele dysk na pół przy instalacji systemu
z płytki XP, wybrałem system NTFS niby wydawało mi sie ze dziele na pół.
Ale po instalacji mam tylko jedna partycję C (80GB).

Co mam zrobić by była dostepna także druga połowa dysku jako partycja D.
Czy da sie to zrobic bez formata i z pod XP albo jego płyty instalacyjnej.
(bo nie mam praktyki w zadnych innych programach do partycjonowania).

Moze przy okazji jeszcze drugi problem :
otóz nie ma dzwieku (karta dźwiękowa jest zintegrowana z płyta gł)
choć oczywiście wgrane stery z płyty głównej i dźwięk w systemie jest włączony,
wtyczka z głosników włozona do odp wejścia w kompie ;)

prosze o podpowiedź
zwłaszcza na pierwszy problem

robi