Re: Pomoc przy bootowaniu

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 30 Jun 2006 - 01:47:19 MET DST

Użytkownik <jarekexe@gmail.com> napisał w wiadomości
news:1151577828.803121.209210@75g2000cwc.googlegroups.com...

> A o co chodzi? - bo nie widzę postu źródłowego...
>
> Hm... bug? W pierwszym poscie jest:

No właśnie nie wiem. Po prostu nie widzę Twojego pierwszego postu, mimo że
ściągam z kilku serwerów jednocześnie. Korzystanie z google groups do
odpisywania na polskie grupy dyskusyjne to nie jest zbyt dobry pomysł,
niestety, zdaje się że są jakieś problemy z przyjmowaniem takich postów
przez normalne serwery grup dyskusyjnych. Pomijam już to, że kodowanie
quoted-printable nie jest mile widziane....

> [...]
> tam Win2k. Potem podłączyłem SATA i zainstalowałem na nim XP
> [podczas gdy IDE był podłączony]. No i taki mam rezultat jak wyżej.
>
> Chciałbym teraz pozbyć się dysku IDE ale jak go odepnę to system
> oczywiście nie startuje. Pewnie nie ma sektora rozruchowego, prawda?
> Jednak kiedy w konsoli naprawy próbuję taki stworzyć to mi się nie
> udaje. Pewnie dlatego, że brakuje mi wiadomości na ten temat :)
>
> Czy mógłby mi ktoś pomóc rozwiązać ten problem?
>

> PS: Jest jeszcze sprawa partycji po takim zabiegu. Czy WinXP pozostanie
> na partycji D czy przeniesie się na C? Bo jeśli się przeniesie to

XP przeniesie się na literkę "C" i zapewne z tego powodu przestanie się
uruchamiać. Rozwiązaniem może być utworzenie małej partycji podstawowej
przed partycją z tym systemem, zapisanie na niej bootmanagera Windows i
ustawienie jej jako aktywnej. Bootmanagera zapiszesz kopiując na tą partycję
pliki ntldr oraz ntdetect.com i wykonując polecenie fixboot spod Konsoli
Odzyskiwania (partycja ta musi już wówczas być zaznaczona jako aktywna).
Spod tejże Konsoli musisz jeszcze wygenerować nowy plik Boot.ini, służy do
tego polecenie bootcfg /rebuild. Na koniec poleceniem fixmbr zapisz w MBR
nowego dysku główny kod startowy, bo bez niego BIOS nie będzie umiał
odnaleźć tej aktywnej partycji.

W razie problemów z uruchamianiem systemu (blue screen) spróbuj usunąć
podpis nowego dysku poleceniem fdisk /mbr wykonanym z poziomu DOS-owej
dyskietki startowej.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/