Re: Master Browser, Backup Browser, Potential Browser

Autor: Piotr Krzyżański <piciu_at_it-faq.pl>
Data: Thu 29 Jun 2006 - 09:40:38 MET DST

Użytkownik "j_marek" <j_marek@USUN_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:e7utnq$2i1i$1@news2.ipartners.pl...
>W wiadomości: e7ghh1$3ac$2@polsl.pl,

> [...]
>
> Witam!
>
> Wydaje mi się, że status otoczenia sieciowego to jest Twoja nadinterpretacja. W
> Windows XP w stosunku do 98 dołożono trochę funkcji i nazwano to Moje miejsca
> sieciowe dlatego do zawartości grupy roboczej trzeba się przedrzeć przez tyle
> poziomów w hierarchii. Nie czytałem informacji na ten temat, ale z mojego oglądu
> sytuacji wydaje się, że otoczenie sieciowe oparte na usłudze przeglądania stało się
> tylko z jedną forma przeglądania udostępnionych zasobów.

Owszem, przykładem procesu używającego nazwy NetBIOS
jest usługa Udostępnianie plików i drukarek, ale pisano już wcześniej,
że to jest zawodne i ograniczone. Choćby zestawem znaków, które
można użyć. Należy pamiętać, że jeżeli ustanowione połączenie
jest ustanowione za pomocą nazwy, to usługa Udostępnianie plików i
drukarek odpowiada za określona nazwę NetBIOS.
Sieć złożona w większości z XP i bez wersji serwerowej może
okazać się 'narowista'. Na przykład nadrzędną przeglądarką zostaje
ten system, który pojawi się pierwszy w sieci. Jeśli go wyłączysz
następuje 'wojna elekcyjna' - oczywiście przy domyślnych ustawieniach...

Piciu