Re: Master Browser, Backup Browser, Potential Browser

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Wed 28 Jun 2006 - 23:41:00 MET DST

W wiadomości: e7ghh1$3ac$2@polsl.pl,
Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał(a):

> Nie.
>
> Otoczenie sieciowe jest "w stanie wycofywania". Dlatego też
> w nowszych wersjach Windows aby się do niego dostać trzeba
> się tyle naklikać.
>
> Ale z kolei jak masz DNS, to pewnie masz i kontroler AD,
> który automatycznie wymusi bycie master browserem, bo ma
> priorytet nad "klienckimi" wersjami Windows.
[...]

Witam!

Wydaje mi się, że status otoczenia sieciowego to jest Twoja
nadinterpretacja. W Windows XP w stosunku do 98 dołożono trochę funkcji i
nazwano to Moje miejsca sieciowe dlatego do zawartości grupy roboczej trzeba
się przedrzeć przez tyle poziomów w hierarchii. Nie czytałem informacji na
ten temat, ale z mojego oglądu sytuacji wydaje się, że otoczenie sieciowe
oparte na usłudze przeglądania stało się tylko z jedną forma przeglądania
udostępnionych zasobów.

Jeszcze nie mam DNS, ani AD. Z testów jakie przeprowadziłem wynika, że zanim
wdrożę AD muszę mieć wdrożony DNS albo WINS. Dlatego badam konsekwencje
działania tych usług dla sprawność przeglądania w sieci i rozwiązywania
nazw.

Mam takie pytanie.
W przypadku nazw NetBIOS (NetBT) do przeglądania służy właśnie usługa
przeglądania. Ale do rozwiązywania nazw to chyba zupełnie inna sprawa. Wiem,
że w ipconfig /all podaje typ węzła. Ten typ węzła określa jak nazwa NetBIOS
zamieniana na jest na adres IP.

Np. znalazłem taki opis odkreślający sposób rozwiązywania nazw:
http://support.microsoft.com/Default.aspx?id=160177

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski