Re: jak skopiować system ...

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 26 Jun 2006 - 00:49:25 MET DST

Użytkownik "Artur Grdeń" <mega_skasuj_to_@_skasuj_to_samorzad.pw.edu.pl>
napisał w wiadomości news:449ef7d7$0$22581$f69f905@mamut2.aster.pl...

> chodzi o to, że ntfs ma domyślnie 4KB klaster - taki jest chyba optymalny
> i taki windows ustawia przy tworzeniu partycji. z fatem natomiast różnie
> bywa, ale prawie na pewno nie jest to te 4KB i jak nie zmienisz klastra
> partycji fat na te 4KB przed konwertowaniem poleceniem convert, to
> wynikowy ntfs nie będzie miał tego optymalnego klastra 4KB, tylko taki jak
> miała partycja fat
>
> jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi, ale mniej więcej o to chodzi

No mniej więcej, tylko z jedną poprawką - w przypadku niemożności
zastosowania optymalnego klastra 4 kB użyty będzie klaster 0,5 kB, czyli
równy wielkości pojedynczego sektora dysku.

Polecenie "Slide" ma w tym przypadku za zadanie przesunąć początek obszaru
danych na partycji FAT32 tak, żeby zaczynał się on w odległości będącej
wielokrotnością klastra 4 kB, czyli tak samo, jak na partycji NTFS. To jest
warunek poprawnej konwersji.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/