Re: jak skopiować system ...

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 25 Jun 2006 - 14:47:23 MET DST

Użytkownik "xaliemorph" <poszedl@w.dluga> napisał w wiadomości
news:e7lsp0$k5d$1@opal.icpnet.pl...
> Pewnie na starcie przywołacie mnie do archiwum, jednakże i tak się
> zapytam. Jak dokonać migracji systemu na nowy dysk. Z tym że 3 ale. Po
> pierwsze nowy dysk jest większy niż starszy (z 30GB na 120GB). Po drugie
> pragnę by postawić system z aktualnej partycji FAT32 (niestety co jakiś
> czas gubi części plików) od razu na nową NTFS, która będzie posiadała
> rozmiar całego dysku, czyli owe 120GB (nie chcę dzielić dysku ponieważ
> osoba której mam to zrobić jest dość niereformowalna). Jako że dysk jest
> 2,5 cala czyli z laptopa wykorzystam najprawdopodobniej kieszeń zewnętrzną
> [...]

BootIt Next Generation http://www.terabyteunlimited.com - wersja demo, bez
ograniczeń funkcjonalnych, działa 30 dni.

Ściągasz, tworzysz CD startowe, uruchamiasz i przechodzisz do Maintenance
(nie instalujesz na hdd). Kopiujesz partycję z dysku na dysk (Copy/Paste),
powiększasz ją do żądanych rozmiarów (Resize), ustawiasz jako aktywną (w MBR
View) i instalujesz standardowy kod startowy (Std MBR tamże). Dyski
zamieniasz. Ponownie uruchamiasz BootIt, przygotowujesz partycję do
konwersji do NTFS poleceniem Slide z opcją "for NTFS conversion only" żeby
uzyskać klastry 4 kB a nie 0,5 kB. Uruchamiasz skopiowany system i
wykonujesz systemowe polecenie convert c: /fs:ntfs. I już ;-).

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/