Re: Potrzebna pomoc

Autor: Artur Grdeń <mega_skasuj_to__at__skasuj_to_samorzad.pw.edu.pl>
Data: Wed 21 Jun 2006 - 07:41:01 MET DST

Dzidek napisał(a):
> Witam.
> Mam problem. Po skasowaniu systemu Windows XP i ponownym jego zainstalowaniu
> nie mogę wejś do jednego z katalogów (znajdującego się w ktalogu \Documents
> and Settings). Po probie otwarcia wyswietla komunikat: Brak dostepu do
> folderu. Przed instalacją wszystko wylo OK. Poza tym folder ma wielkosc 0 KB.

przejmij ten folder na własność. rozmiar 0 KB wyświetla się dlatego, że
nie masz uprawnień do tego folderu i system nie może policzyć ile
zajmują pliki w tym folderze.

żeby przejąć folder na własność, najpierw musisz wyłączyć "proste
udostępnianie" we właściwościach folderów: np. w okienku mój komputer
kliknij menu narzędzia->opcje folderów->widok->odznacz: "uzyj prostego
udostępniania plików"

a potem prawy klik na tym folderze, co ma niby 0KB i w zakładce
zabezpieczenia wejdź w przycisk zaawansowane->zakładka właściciel->
zaznacz "zmień właściciela dla podkontenerów i obiektów" i wybierz
właściciela z listy (najlepiej użytkownika na którego jesteś obecnie
zalogowany) i kliknij zastosuj

jak się skończy zmiana właściciela, zamknij wszystkie okienka i
powinieneś mieć możliwość usunięcia katalogu. ewentualnie wejdź ponownie
w zabezpieczenia i nadaj pełne uprawnienia do folderu i obiektów
wewnątrz dla aktualnego użytkownika i w zaawansowanych w zakładce
uprawnienia zaznacz ptaszka na samym dole: "zamień wpisy uprawnień na
wszystkich obiektach podrzędnych (...)"

jeśli masz xp home, musisz powyższe czynności zrobić w trybie awaryjnym

pozdrawiam

--
Artur Grdeń