Re: Windows XP Prof + Samba na freeBSD problemy z blokowaniem plików bazy danych - długie

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 20 Jun 2006 - 15:18:56 MET DST

** Tomasz wrote:

> Witam,
> mam problem z Windows XP Prof.
> Może zacznę od opisu sieci. W firmie mamy kilkanaście komputerów w
> tym dziewięć korzystających z tego samego programu. Pliki bazy dla
> tego programu są składowane na Sambie działającej na freeBSD i są w
> formacie qdb.

Weź go potraktuj poleceniem file aby zobaczyć co to faktycznie za
rodzaj bazy.

> [...]
> Windows XP Home. W tej chwili potrzebowaliśmy dać dostęp do programu
> na dwóch nowych komputerach z Windows XP Prof. I od tej pory zaczęły
> się problemy, Najczęściej kiedy uruchamiam program na jednym z nowych
> komputerów, blokuje on dostęp do dwóch plików, co powoduje błąd
> dostępu do bazy na tym komputerze oraz innych w sieci. Błąd występuje
> najczęściej podczas uruchamiania programu i tylko na nowych
> komputerach. Błąd nie występuje permanentnie, program potrafi
> uruchomić się kilka razy po czym następnym razem zwiesza się.

Próbowałeś podglądać np. FileMonitorem co się dzieje (jakie operacje i
z jakim skutkiem) w momencie w otwierania programu?

(...)

> Być może problem tkwi w Windows XP, próbowałem wycisnąć ile się da z
> połączenia sieciowego w myśl zasady krótsze blokowanie plików,
> mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia błędu.

XP zdaje się (ZTCP) ma coś inaczej z dostępem/blokowaniem plików -
jakieś buforowanie, które trzeba wyłączyć w rejestrze czy coś. :)

> Może ktoś z Was miał podobne problemy i je jakoś rozwiązał ?
> Będę wdzięczny za każdą sugestię.

A po stronie Samby wyłączyłeś blokowanie?