Re: Roznica pomiedzy W-2003 a W-XP

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Tue 20 Jun 2006 - 12:54:43 MET DST

On Tue, 20 Jun 2006 12:31:29 +0200, Grzegorz wrote:

> Witam
>
> Jestem przed zakupem komputera ktory bedzie pelnil role serwera.
> Komputer bedzie niestety na Pentim D Dual Core 3,2 Ghz i plycie Asus P5LD2
> Deluxe z macierza dyskox 3x250GB Serial ATAII.
> Na serwerze bedzie baza danych Firebird z baza wielkosci okolo 2-3 GB.
> Jednoczesnie bedzie na niej pracowac do 3-5 uzytkownikow.
> Czy warto do takiego komputera kupic Windws 2003 Server, czy postawic to na
> WIn-XP Pro. Czy bedzie duzy spadek mocy na Win-XP ? lub Czy Win-2003
> znacznie przyspieszy prace w stosunku do Win-XP ?

> [...]

A czy warto myśleć w tym przypadku o Windows? (wiem wiem, zjedzą mnie zaraz
bo to przecież grupa o Windows).
Poza tym - na 3 dyskach 250GB zrobisz albo RAID-5 (co do baz danych jest
średnio zalecane) albo RAID-0 (co w przypadku bazy danych i braku
jakiegokolwiek backupu jest pomysłem kretyńskim) albo RAID-1 na dwóch
dyskach. Nie słyszałem o kontrolerach SATAII umiejących obsłużyć RAID 1E
ale może coś takiego zrobili :D
Zatem :
1. Dokupić jeden dysk i zrobić RAID0+1
2. Pomyśleć czy na pewno Windows a nie np Linux
3. Zapomnieć o Windows XP jako systemie serwerowym.
4. Wyspecyfikować sobie do czego *jeszcze* będzie można ten serwer
wykorzystać oprócz bazy danych.

--
Pozdrawiam
Piotrek