Re: usunięcie pliku z nieprawidłową nazwą

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Tue 13 Jun 2006 - 21:17:41 MET DST

Użytkownik "JS" <jsalacki@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:670a.0000018b.448f03cf@newsgate.onet.pl...
> Mam na dysku plik z nieprawidłową nazwą, dokładnie: kartka. (na końcu jest
> kropka) i nie mogę go usunąć. Wyświetla sie ale przy usuwaniu dostaję
komunikat,
> że nie można znaleźć plików. Niewątpliwie winna jest tu ta kropka na końcu.
> System windows xp prof.
> Czy moglibyście podać metodę na usunięcie takiego pliku z dysku?

Okno DOSowe, wylistuj katalog (można stosować "pattern matching", zobacz, jaka
jest przypisana plikowi krótka nazwa (bedzie stowarzyszona z długą) i podaj
komendę del plik.txt, gdzie oczywiście w miejsce "plik.txt" wkładasz ową
krótką nazwę z krótkim rozszerzeniem. Zamknij okno DOSowe. Koniec problemu.
Możesz też, mając Total Commander, wyłączyć na moment wyświetlanie długich
nazw, najedź kursorem na krótką nazwę, SHIFT-F8, lub SHIFT-DEL, zatwierdź,
koniec kłopotó. Włącz znów długie nazwy w TC i możesz zapomnieć o tym, co było
:)

--
LH
Zanim ogłosisz w złym miejscu: http://www.usenet.pl/nospam/simple-polish.htpl