Win XP Home + DNS + VPN

Autor: Kamil Jońca <kjonca_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 29 May 2006 - 18:42:28 MET DST

Jest sobie komputer z interfejsem sieciowym (nazwijmy go lan)
do tego ma drugi interfejs, powiedzmy vpn do łączenia z firmą.

Adres na interfejsie lan jest uzyskiwany z DHCP, i razem z adresem
przychodzi przez DHCP adres serwera DNS.
Podobnie jest w przypadku podniesienia interfejsu VPN - też dostaje
adres i serwer DNS z DHCP.

Niestety nie jestem w stanie zmusić windy, aby do rozwiązywania nazw
stosowała serwer DNS otrzymany przez VPN :-(
co powoduje, ze nazwę np. host1.firma.pl próbuje sprawdzić w serwerze
providera - co się nie może udać.
Jakieś pomysły ?

Ideałem byłoby, zeby zmusić windę do rozwiązywania nazw w domenach
.firma.pl za pomocą DNSa z VPN, a reszty za pomocą DNS prowidera.
Ale jeśli do wszystkich adresów zostanie użyty DNS z VPN to też przeżyję.

KJ