Re: [SBLive] Trzaski

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Fri 26 May 2006 - 21:45:41 MET DST

On Fri, 26 May 2006 20:44:55 +0200, Lawrens Hammond wrote:

> Użytkownik "Wiktor S." <wswiktorSP@Mpoczta.fm> napisał w wiadomości

> Dołożyć więcej RAM, coby swapem nie młóciło co rusz.
> Dać większy bufor na operacje dyskowe... itd.

Tak, operacje dyskowe ze zwiększonym buforem dla plików rzędu 100kB może i
coś dadzą. Ale jak przerzucasz np 20GB z jednej partycji na drugą to praca
bez UDMA jest męczarnią i pierwszym krokiem do zostania masochistą.
UDMA jeśli jest znacząco przyspiesza te operacje i *zawsze* nalezy z tego
korzystać. Współczesne systemy bez szybkiego dostępu do dysków (pomijam
terminale bezdyskowe) nie mają racji bytu.

> Też przeszkadza czasem. Jednak widać, że dużo młócisz dyskiem, a jak
> napisałem, w innym poście, że nie jest to rozwiązanie na stałe i należy
> szukać innych, lepszych sterów. Albo pogodzić się z tym, że dźwięk będzie
> poszarpany.
> Jeśli jednak programy za wiele nie robią mielenia, to wyłączenia UDMA się
> nie zauważy.

Tzn. co? Albo mamy dobry dźwięk albo szybkie dyski?
A może warto sprawdzić zasilacz czy ma dobrą stabilizację napięcia, albo
czy nie ma przebić pomiędzy kartą a obudową? Czy kable są okej? Czy i ch
ułożenie w obudowie nie powoduje tych problemów? Czy sterowniki są w
porządku?

--
Pozdrawiam
Piotrek