Re: [SBLive] Trzaski

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Fri 26 May 2006 - 20:01:16 MET DST

Użytkownik "PAndy" <pandrw_cutthis_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:e57dd4$lt2$1@news.dialog.net.pl...
> Mozesz sprobowac zmodyfikowac Latency dla PCI, nie wiem jaka masz
> plyte - jesli na VIA to wczesniej sprobuj zaaplikowac late ktora ma
> rozwiazywac problem opisany przez Ciebie

Przypuszczam, że u kolegi, któremu odpowiadałem, jeśli to Hyperion, to
niemal pewne, że to stery UDMA. I kombinowanie z Latency wiele tu nie
pomoże.
Jedyna rada - wywalić to g. i albo dać to na systemowych, albo poszukać
innych sterów do UDMA.
Miałem tak kiedyś, nic nie pomagało, ani tak, ani tak BIOS. Wyłączenie UDMA
natychmiast rozwiązało problem.
Jasne, że wydajność transferu dysk-komputer spadnie. Ale rzadko kiedy
wykorzystuje się aż tyle. Chyba, że się nonstop kopiuje gigabajty danych...
system spoko pójdzie bez UDMA i wcale nie zwołowacieje, w każdym razie nie
musi.
Problem też może być ze... sterami grafiki, mam AT25 (bez VooDooRush) i
jakikolwiek ruch większym obiektem po tym ekranie "rozwala" dźwięk. To samo
na ekranie pod Matrox Millenium G200 - moge robić co chcę, nic, zero
trzasków. UDMA włączone, systemowe.
Można po wyłączeniu UDMA poszukać porządniejszych sterów UDMA..

--
LH
Na pohybel spamerom...