Pliki niewidoczne dla systemu

Autor: Vegavin <vegavinWYCIAC_at_op.pl>
Data: Tue 23 May 2006 - 12:40:41 MET DST

Witam.
Zwracałem się już z tym problemem swego czasu na alt.pl.comp.os.windowsxp,
ale nie uzyskałem rozwiązania problemu.

Mam taką zagwozdkę. Zapisywałem zdjęcia z internetu dając im nazwy w postaci
skopiowanych ze strony fragmentów tekstu. Zawierały różne znaki typu : , .
() / ' " ale wszelkie niedozwolone windows usuwał automatycznie podczas
wklejania przy zmianie nazwy pliku. Tzn. zapisałem z oryginalną nazwą, a
następnie F2 i wklejałem ten tekst. Wtedy znikały wszelkie dwukropki itp.
Okazuje się teraz, że niektóre pliki nie dają się otworzyć w żadnym
programie, nie da się ich skopiować, usunąć, zmienić nazwy. Z wiersza
poleceń naturalnie też nie da się przeprowadzać na nich żadnych operacji.
Słowem są jakby niewidoczne dla windowsa. Myślałem, że może długość w jakiś
sposób przekroczyła 255 znaków, ale system przecież nie pozwala na coś
takiego obcinając wklejany tekst do liczby 255. Zresztą przeliczyłem - w
przypadku na screenie jest sporo poniżej 200. Co więc jest nie tak? I jak
sobie z tym poradzić?

screen: http://tinyurl.com/lljja

Na alt.pl.comp.os.windowsxp ktoś mi poradził, że mogę usunąć te pliki za
pomocą Unlockera Assistanta, ale nic z tego - program w sumie do czego
innego służy, a poza tym dostępny tylko z menu kontekstowego, a u mnie ono
wygląda jak na powyższym screenie.

--
Vegavin