Re: Konwertowanie NTFS -> FAT32 - potrzebna pomoc

Autor: pinki <pinki51649_at_op.pl>
Data: Mon 22 May 2006 - 08:31:47 MET DST

Lawrens Hammond wrote:
> U偶ytkownik "pinki" <pinki51649@op.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci
> news:e4i3rp$gtq$1@news.onet.pl...
>> witam wszystkich czytaj膮cych

Witam w soboty i niedziele nie mam dost臋pu do netu wi臋c pisz臋 teraz.

> Witam r贸wnie偶... a dlaczego temat zacz臋ty od "Re:" ?

Zaczyna艂 si臋 od Re poniewa偶 temat nazywa艂 sie "Konwersja NTFS_->FAT32"
wi臋c s膮dzi艂em, 偶e skoro m贸j problem tyczy sie tego to zrobi臋 to jako "Re"

> Moment, istotna rzecz - dysk, czy partycja? Do艣膰 cz臋sto poj臋cia te s膮
> mylone.
To by艂 dysk.

> systemowy chkdsk, z parametrami /f (w konsoli odzyskiwania /p) bada
> struktur臋 systemu plik贸w, /r dodatkowo bada no艣nik.

> Mylnie uto偶saiasz list臋 dyskusyjn膮 z grup膮 dyskusyjn膮, to dwie zupe艂nie
> r贸偶ne rzeczy, aczkolwiek mog膮 by膰 ze sob膮 sprz臋偶one.

Zadziwiaj膮ce ilu rzeczy nie wiem hehe

> Pewnie nie mia艂 z czego wyci膮ga膰. Z pustego i Salomon nie naleje.
>
> Sprawa pierwsza - przed dokonaniem jakiejkolwiek konwersji absolutnie
> obowi膮zkowo nale偶y si臋 upewni膰, 偶e struktura systemu plik贸w nie jest
> uszkodzona, oraz, 偶e z plikami jest wszystko w porz膮dku - program
> konwertuj膮cy wprawdzie bada co mo偶e i haltuje jak znajdzie b艂膮d, ale mo偶e
> si臋 zdarzy膰, 偶e co艣 przepu艣ci.
Nie by艂o 偶adnych b艂臋d贸w w systemie plik贸w - tak to bym nie zacz膮艂 tej
konwersji.

> Sprawa druga, przed konwersj膮 z NTFS na cokolwiek innego, nale偶y obowi膮zkowo
> rozkompresowa膰 wszystkie, ale to wszystkie pliki na partycji, inaczej
> konwersja si臋 nie powiedzie, a tak偶e lepiej nie ryzykowa膰 wyst膮pienia b艂臋du
> w strukturze danych... nie m贸wi膮c, ze po konwersji plik skompresowany b臋dzie
> zawiera膰 sieczk臋, je艣li z jakiego艣 powodu preogram konwertuj膮cy nie zatrzyma
> si臋 na tym, a je艣li si臋 nie zatrzyma, to je艣li nie rozkompresuje pliku.
艂o! tego nie wiedzia艂em
> Sprawa trzecia - na partycji musi by膰 minimum 10... a nawet 20 % wolnego
> miejsca. Cho膰 dla struktur systemowych wystarczy kilka procent, lepiej nie
> ryzykowa膰, 偶e w bardziej skomplikowanych przypadkach zabraknie miejsca na
> konwersj臋, zw艂膮szcza przy duzej ilo艣ci plik贸w, lub nie zmieszcz膮 si臋
> struktury systemowe.
Mia艂 co najmniej 40 %
> Sprawa czwarta - partycja bardzo wskazane, cho膰 nie konieczne, powinna by膰
> zdefragmentowana przed konwersj膮.
no nie by艂a

> [...]
> Partition Magicem DOSowym. Nie-DOSowego PM nie zmusza艂bym jednak, aby
> obrabia艂 cokolwiek poza obszarem BIOSu.
> Coprawda dzia艂a艂em PM dalej, ni偶 widzia艂 BIOS, ale bardzo ryzykowa艂em, 偶e w
> razie draki mo偶e by膰 k艂opot. Na szcz臋艣cie mia艂em szcz臋艣cie... Ale kiedy艣 po
> defragmentacji nie chcia艂 mi wsta膰, dopiero obkurczenie i ponowne
> rozci膮gni臋cie partycji pomog艂o.
>
> A co do sprawy, akurat o odzyskiwaniu danych jest w Komputer 艢wiat, nr
> 11/206 (198), strona 32. Dzi艣 kupi艂em w sklepie.
> Artyku艂 opisuje test program贸w do odzyskiwania, oraz troch臋 porad.

A teraz fina艂:
Googlowa艂em nieco na temat konwersji i gdzie艣 przeczyta艂em, 偶e Ontrack
dzia艂a woooooolno je艣li ma si臋 na jakiej艣 partycji (dysku) mn贸stwo
plik贸w. Za pierwszym razem kiedy pozwoli艂em dzia艂a膰 Ontrack`owi to
pozwoli艂em 5 minut. Wyskoczy艂o jedynie okienko, w kt贸rym nic si臋 przez
to 5 minut nie zmieni艂o. Drugim razem to samo wi臋c da艂em sobie z tym
programem spok贸j - ba艂em si臋, 偶e mi bardziej napsuje. Okaza艂o si臋, 偶e
musz臋 by膰 bardziej cierpliwy hehe. Odpali艂em Ontrack jeszcze raz, ale
tym razem na d艂uuuuuugo i po kilkunastu minutach pojawi艂 si臋 1%. Potem
ju偶 z g贸rki (wprwadzie g贸rka trwa艂a oko艂o 3 godzin, ale spoko).
Odzyska艂em wszystko co chcia艂em.

Dzi臋ki za ochocz膮 odpowied偶
Arek