Re: NTFS - prawid³owy odczyt rozmiaru pliku - jak ?

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sun 21 May 2006 - 20:43:55 MET DST

U¿ytkownik "Bergen" <nie.ma@takiego.numeru> napisa³ w wiadomo¶ci
news:e4q72u$bc2$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Czo³em,
>
> Na wszystkich trzech dyskach (120, 80 i 50 GB - nie wiem czy to istotne)
> w moim PC jest NTFS. Niestety, Win XP SP2 nie potrafi odczytaæ

Zgadujê, z kompresj± plików?

> prawid³owo rozmiaru plików. I tak np. gdy ¶ci±gam z sieci jakie¶ pliki
> które powinny zmie¶ciæ siê na pojedyñczym CD (lub DVD), u mnie "siê nie
> mieszcz±". Ju¿ absurdalnie wygl±da sytuacja, gdzie zgdywam z p³yty film
> na dysk, a nastêpnie nie mogê pó¼niej nagraæ go na inn±, bo rzekomo jego
> rozmiar jest za du¿y, aby zmie¶ci³ siê na p³ycie.
>
> Co mogê zrobiæ, aby system prawid³owo odczytywa³ rozmiar plików ?

1. Spod konsoli odzyskiwania wykonaæ chkdsk /p
2. zapu¶ciæ antywirusa z dog³êbnym skanowaniem tak¿e w archiwach i on-boot

Jaki rozmiar przyjmuje plik, gdy skopiujesz go nie na p³ytê, ale np. na inn±
partycjê?
Czy du¿o masz wolnego miejsca? Czy zjawisko wystêpuje z jak±¶
powtarzalno¶ci±, czy przypadkowo, oraz jak intensywnie? Czy co¶ temu
towarzyszy, lub dzieje sie to po jakim¶, lub w trakcie jakiego¶, albo
bezpo¶rednio poprzedza, jakie¶ zdarzenie systemowe, lub komunikat b³êdu? Czy
wystêpuje wysypywanie siê systemu i niebieski ekran? Czy system nie jest
"podkrêcany", czyli przetaktowany? Czy jest zabezpieczony zapor± systemow± i
dodatkowym firewallem? Czy nie wystêpuj± dwa "wykluczaj±ce siê" programy,
robi±ce jak±¶ rzecz? (np. dwa antywirusy) Czy dysk jest sprawny?
(sprawdzenie spod konsoli odzyskiwania chkdsk /r, zbada no¶nik i system
plików, mo¿e d³ugo potrwaæ)

Trochê za ma³o wiemy, gdyby¶ spróbowa³ doprecyzowaæ nieco swoje zapytanie,
aby nie snuæ domys³ów, tylko od razu móc odpowiedzieæ...

--
LH
Na pohybel spamerom...