Re: rozpoznanie karty sieciowej

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 20 May 2006 - 16:02:53 MET DST

"Piotr Smerda" <piotrs00@go2hell.pl> wrote in message
news:e4e6zolhipk3$.33k2wnnpaiw9$.dlg@40tude.net...

> Sterowniki do układu scalonego? Ciekawe ... Bez nich nie działa?
> Zawsze
> myślałem że karta sieciowa to układ "urządzeń" oparty m.in. o układy
> scalone :) No ale człowiek się całe życie uczy :)

W tej chwili to zazwyczaj jeden uklad tzw NIC, integruje w sobie zarowno
PHY jak wlasciwy NIC, dochodzi Ci do ukladu transformatorek i to
wszystko, w NIC Intela np FLASH do BOOTROM'a zintegrowany jest z NIC.
NIe ma co byc zlosliwym na sile...
A NIC potrzebuje drivera, zazwyczaj przygotowuje go producent a
modyfikuja klienci, w 99,99% przypadkow modyfikacja sprowadza sie do
zmiany VendorID... stad driver producenta NIC pasuje do wszystkich kart
bazujacych na jego ukladzie o ile producent karty zastosowal sie do
projektu referencyjnego ( a zazwyczaj tak jest bo rzadko kto ma czas i
kase na robienie wlasnego R&D - szczegolnie w Chinach...)