Re: Win XP Home, problem...

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Fri 19 May 2006 - 11:58:03 MET DST

Uzytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisal w wiadomosci
news:d8rj4e.o32.ln@kwinto.prv...
> Trzebaby teraz przyjrzec sie tej partycji i ograniczeniom BIOS-u - bo
> jak slusznie napisales, tu moze lezec przyczyna. Ale równie dobrze moze
> to byc uszkodzenie RAM (badz przegrzany procesor), o czym pisal Piciu.
> Osobiscie przecwiczone :-).

Z pamiecia tez troche przecwiczylem :) Moze byc, jak najbardziej. Mozna
wtedy, na wlasne ryzyko, przyciac pamiec modyfikujac wpis w BOOT.INI (lub w
system.ini OIDP, w Windach na jadrze DOSowym)

> BTW przy modulach pamieci bez ECC nie ma sygnalizacji bledów
> parzystosci.

Hmm... mam staaary komputer serwerowy (Globalyst 730, jeszcze dziala), na
pokladzie grafa Diamond Stealth 64, 4MB, audio ESS688 (bez jedynki na
poczatku), Wavetable musi byc soft. Dwuprocesorowy (Pentium zwykly badz
MMX), SCSI waski (50 pin), BIOS do 8 GB, 2 porty IDE.
Piekielnie kaprysny, jesli chodzi o pamiec, wystarczy nie w to gniazto nie
taki modul (dlugi SIMM) wlozyc i juz pluje o jajcach z parzystoscia. Winda
startujac melduje "blad parzystosci, system zostal zatrzymany". OIDP, SIMMy
nie maja ECC...?
Mozliwe, ze ma trzasniety kontroler pamieci... tylko skad by meldowal o
parzystosci bez ECC? A moze ma ECC? Kurcze, nie wiem...

--
LH
Na pohybel spamerom...