Re: Konwertowanie NTFS -> FAT32 - potrzebna pomoc

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Fri 19 May 2006 - 01:05:34 MET DST

U偶ytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisa艂 w wiadomo艣ci
news:ccqi4e.ams.ln@kwinto.prv...
> Powiem kr贸tko - program, kt贸ry usi艂uje grzeba膰 w partycji nie
> sprawdziwszy czy mu wolno (tj. czy partycja nie zawiera plik贸w
> skompresowanych na przyk艂ad), lub taki kt贸remu przys艂owiowy "r膮bek

PM odmawia konwersji...

> sp贸dnicy przeszkadza" - "bo partycja niezdefragmentowana by艂a" -

Takie cos mu pomaga..., szybciej chodzi, jak partycja by艂膮 po defragu.

> wyrzuci艂bym do kosza bez ogl膮dania. Kolega pinki pad艂 ofiar膮 w艂a艣nie

Te偶 bym tylko najwy偶ej w ramach zabawy.

> takiego niedorobionego programu; programu, kt贸ry pomimo tych
> niew膮tpliwych wad z zadziwiaj膮cym uporem bywa reklamowany na grupach
> dyskusyjnych...

Mnie w ka偶dym razie nie uda艂o si臋 jeszcze zmusi膰 PM, aby nie sprawdzi艂
obrabianej partycji. Bywa, 偶e robi to nawet 3 razy w danym procesie.
Momentami jest dok艂adniejszy nawet od systemowego CHKDSK-a, gdy偶 ten nic nie
wykry艂, a PM stan膮艂 okoniem, 偶e jest b艂膮d i on si臋 nie bawi. Nie wiem, jakim
cudem to wykry艂em, 偶e jest uszkodzony jeden z kilku milion贸w indeks贸w
(naprawd臋 CHKDSK tego nie wykrywa艂!) i co gorsza, nie by艂o prostego sposobu
na pozbycie si臋 b艂臋du. Przyznam, bawi艂em si臋 t膮 partycj膮 w ten spos贸b, 偶e
tworzy艂em silnie zagnie偶d偶on膮 struktur臋 podkatalog贸w, aby zobaczy膰, jak
system poradzi sobie z bardzo du偶膮 ich ilo艣ci膮. Na same indeksy posz艂o 2.7
GB... Po skasowanych katalogach te indeksy zosta艂y, chyba z wpisem, 偶e wolne
do wykorzystania..(przynajmniej system raportowa艂, 偶e to indeksy) Przy
tworzeniu katalog贸w mia艂em chyba zgrzyt systemu wzgl臋dem zbrakni臋cia
zasilania, nie pami臋tam. Pomy艣la艂em sobie, 偶e jak si臋 zepsu艂o, tak t膮 sam膮
drog膮 si臋 naprawi zast臋puj膮c uszkodzone wpisy sprawnymi. T艂uk艂em katalogi
dot膮d, a偶 miejsca na dysku zacz臋艂o ubywa膰, wtedy przerwa艂em proces, ale ju偶
zgodnie z zasadami sztuki, usun膮艂em katalogi, zamkn膮艂em system, Partition
Magic... Jest OK, b艂臋d贸w zero. Bezbole艣nie zrobi艂 co trzeba.

Co do k艂opot贸w z PMagic, bo domy艣lam si臋, 偶e o niego chodzi (nie jarz臋
innych, a zapomnia艂em, skleroza :)) co by艂o na pocz膮tku) - ju偶 wyczai艂em,
jak nale偶y go podchodzi膰, aby nie zrobi艂 kuku.
Jako, 偶e u mnie si臋 sprawdzi艂 (z wyj膮tkiem wersji pi膮tej, kt贸a sprawi艂a mi
do艣膰 powa偶ne k艂opoty), to go u偶ywam. Ale wy艂膮cznie wersji DOSowej. Nie ufam
na grosz wersji windzianej po tym, jak mi ma艂o nie wys艂a艂a wszystkich danych
w otch艂a艅 wszech艣wiata. Na szcz臋艣cie wystarczy艂o zmieni膰 znacznik partycji i
dane na szcz臋艣cie ocala艂y.

Pozdrawiam i zmykam kima膰 :)

--
LH