Mapowanie dysków sieciowych na XP Home

Autor: Grzegorz Siuzdak <demur_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 14 May 2006 - 19:36:38 MET DST

Dwa połączone komputery z Windowsem XP w wersji Home SP2.
Poprawnie skonfigurowany protokół TCP/IP wraz z włączonym systemem Netbios.
Komputer 1 (komp1) udostępnia w sieci katalog z prawami do modyfukacji przez innych użytkowników, Komputer 2 (komp2) mapuje ten katalog na dysk sieciowy.
Wszystko powinno działać bez zarzutów, a jednak:
-zrobiłem batch'a, którego umieściłem w autostarcie o zawartości (net use x: \\komp1\dysk) i dysk jest mapowany poprawnie, problem się zaczyna kiedy chcę bezpośrednio ze skrótu uruchomić jakiś program znajdujacy się na mapowanym dysku, otrzymuję komunikat o błędzie skrótu.
Szukam dalej, wpisuje net use, otrzumuję komunikat brak dostępu. Kiedy uruchomię jeszcze raz wcześniej wymieniony batch lub wejdę z poziomu eksploratora na ten dysk wszystko jest juz ok. Ktoś mi podpowie w czym jest problem?