Re: Uparta godzina w WinXP

Autor: Radek Cichy <rc1977_at_usun.tlen.pl>
Data: Wed 17 May 2006 - 11:58:42 MET DST

Użytkownik Grzegorz Niemirowski napisał:

> Nie wiem co to może być ale właśnie NTP rozwiązałoby sprawę. Tylko ustaw
> na częstszą sychnronizację, np. co 5 minut
> (http://www.grzegorz.net/articles/index.php?id=timesyncint). Ewentualnie
> dodaj skrypt synchronizujący do autostartu (net time)

Nie wiem, czy admin firewalla firmowego mi puści NTP ...

Ale odkryłem coś dziwnego, czego w ogóle nie brałem pod uwagę. Wygląda
na to, że BIOS synchronizuje zegar po sieci. Nie wiem jak to możliwe.
Nawet bez odpalania windowsa zegar w BIOSie się przestawia. Wcześniej
odłączyłem sieć uruchamiając windowsa, więc nie skojarzyłem faktów.

Ponieważ to nie windows, to problem chyba przeniosę na pl.comp.pecet ;)

--
Pozdrowienia
Radek Cichy