Re: Uparta godzina w WinXP

Autor: Radek Cichy <rc1977_at_usun.tlen.pl>
Data: Wed 17 May 2006 - 11:12:48 MET DST

Użytkownik www.fijaksoft.prv.pl :) napisał:

> dziwne
> mozliwym jest to ze to nie sam system, a jakis klient, usluga, program
> to robi.
> prosze spr uruchomic kompa w trybie awaryjnym i wtedy zobaczyc, jesli ok
> to oznacza ze jakis program cos miesza, nalezyt wtedy powylaczac
> wszystko z autostartu (np msconfig) i restart i zobaczyc, wteyd wiemy
> czy program z autostartu, czy ew. jakas usluga.

W sumie chyba nieprecyzyjnie napisałem. To nie tak, że zegar leci za
każdym razem 10 minut do przodu. On ustawia się na jakąś dziwną godzinę,
która jest przesunięta względem rzeczywistej ok. 10 minut. Jeżeli nic
nie robię to sobie tak po prostu chodzi. Ale jak przestawię na realną
godzinę (czyli cofnę 10 minut) to po restarcie znowu wraca. Dlatego
wyłączyłem NTP, bo to mi pierwsze przyszło do głowy.
W ogóle to są firmowe komputery HP dx2000 z firmowym preinstalowanym
WinXP Pro.
Dla pewności jednego nawet postawiłem od zera (bez dodatkowych gadżetów
HP itp. dodatków) i testowałem odłączonego od sieci. I efekt był ten
sam. Zresztą niemożliwe, żeby z czymś się synchronizował, bo firewall
firmowy przepuszcza tylko dns, smtp, ftp i www i komunikaty ICMP.

--
Pozdrowienia
Radek Cichy