Re: Backup dla małej firmy

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Mon 08 May 2006 - 11:09:34 MET DST

** Tomasz Chmielewski wrote:

> No to musisz dokupic ognioodporny sejf, bo nie wydaje mi sie zeby
> ktos wymyslil software'owe czy hardware'owe rozwiazanie chroniace
> przed pozarem czy kradzieza...

Ależ wymyślili - trzymać kilka kopii archiwizacyjnych w różnych
miejscach, np. w różnych budynkach - w firmie i w skrytce bankowej, a
najlepiej na różnych kontynentach. :)

> A tak wracajac do tematu, powyzszy pomysl (BackupPC) to b. dobre i
> tanie rozwiazanie;

Tanie jak tanie, jeżeli do tej pory używał rzeczy wbudowanych w XP to
musi się liczyć z wydatkiem na serwer i zatrudnienie kogoś (zakładając,
że sam nie umie) kto mu to skonfiguruje. Potem to już działa samo,
tylko trzeba przeszkolić murzyna aby taśmy zmieniał w streamerze o
określonej porze.

Komputer to zwykły PC się nada, może być jakiś używany rzędu P3 500Mhz,
4 dyski np. po 300GB kaĹĽdy, w RAID1 (programowy), na tym LVM2 i masz
600GB (radziłbym od razu wszystkiego nie przydzielić na woluminy, tylko
tą ilość jaka jest potrzebna) taniej i redundantnej przestrzeni
dyskowej, a w przyszłości bez problemu można wymienić dyski na większe.