Re: Podstawa prawna

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 06 May 2006 - 00:27:45 MET DST

** Kamionka Łukasz wrote:

> Poszukuje przepisu, podstawy prawnej która mówi ile czasu powinny być
> trzymane logi z routera, serwera proxy i tak dalej i czy należy
> wydać je policji jeżeli będą potrzebne do namierzenia i tak dalej....

Nie ma takiej podstawy prawnej.

> Kolega mówił że zgłosiła się do niego policja bo ktoś z sieci coś
> zrobił i musiał wskazać kto albo miał za to odpowiedzieć
> administrator.

I on oczywiście rozkosznie pokazał nie pytając o podstawy prawne. :)

> Logi oczywiście mam ale szukam podstawy prawnej która tego dotyczy.
> ( wogóle czy coś takiego istnieje ?? są jakieś przepisy mówiące jak
> logi powinny być przechowywane i czy wogóle mogą być użyte w celu
> namierzenia tej osoby ??)

Przecież to nie ma sensu - na podobnej zasadzie to musisz udowadniać,
że nie jesteś wielbłądem - mówisz, że nie masz niczego takiego w logach
i "do widzenia". I na jakiej zasadzie mają Ci udowodnić, że kłamiesz
(nawet jeżeli kłamiesz, a logi sfabrykowałeś/usunąłeś whatever).