Re: program do backupu pod windows xp

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 05 May 2006 - 00:23:39 MET DST

** Janek wrote:

> (wycinaj cytaty łatwiej się czyta)

> aaa! to by bylo dokladnie to o co mi chodzi a nawet lepiej! bo
> faktycznie docelowo chodzi o oszczednosc miejsca.

Bo to jest główny problem przy backupach. :)

> jeszcze jesli moglbym o kilka szczegolow spytac:
> - czy przyrostowy backup moze spowodowac zmiany we "wczesniejszych"
> plikach archiwum? chodzi o to ze jak nagram plytke to ona idzie do
> szafy i koniec, ewentualne zmiany powinny byc tylko w nastepnej.

Dwie sprawy:

1. Nie możesz uważać płytki za swój backup - za kopię backupową możesz
uważać coś co działa, płytka jest niestety bardzo nietrwała. I przy
okazji nieporęczna.

2. Przyrostowy itp. - używając poolingu to nie robi różnicy - odróżnij
kopię backupową od kopii archiwizacyjnej - bo to są dwie inne rzeczy.

Kopia backupowa ma niejako zabezpieczyć na wypadek "skasowałem sobie
plik - czy można go przywrócić?", kopia archiwizacyjna to bardziej "co
my mielismy w tym pliku w 2003 roku?" - pełnią odmienne funkcje. :)

> - czy trzeba miec caly czas klienta uruchomionego? czy BackupPc sam
> sobie sprawdza zawartosc plikow? bo z tego co widze jest tylko wersja
> pod linuxa (chociaz niby napisali ze WinXX) wiec prawdopodobnie
> musialbym go zainstalowac i odpalac od czasu do czasu aby
> zbackupowac...

Nie wiem czy pod Windows działa, ale generalnie działa na różnych
platformach, więc pod Windows po rzeźbie też ruszy (chociaż nie
sprawdzałem).

> tak wogole to sorki ze ci tyle czasu zabieram, no i dzieki wielkie,
> bardzo mi pomogles! teraz przynajmniej wiem ze to czego szukam ma
> konkretna nazwe a to juz bardzo ulatwia sprawe.

No ale ja nie wiem czy ma. I nie masz za co przepraszać bo jak by mi
się nie chciało to bym nie odpowiadał. ;) Szukasz czegoś z poolem
plików - ja bym tak to określił.

(...)

> ps. na razie walcze z plikami jako takimi, na poczte przyjdzie czas w
> nastepnej kolejnosci :D

Poczta to też pliki. :)