licencja OSL

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Tue 02 May 2006 - 00:32:53 MET DST

Witam!

Chcialbym poznac Wasze zdanie na temat licencji OSL. Wrazenie
ogolne i przyklad na mojej sytuacji, ktora ponizej Wam opisze.

Przeczytalem warunki opisane na stronie #1 i ceny ze strony #2:
#1: http://www.microsoft.com/poland/licencje/osl/przystapienie.mspx
#2: http://www.microsoft.com/poland/licencje/osl/ceny.mspx

Moja sytuacja jest taka: komputerow "kwalifikujacych sie" jest
w moim wypadku: 10 x desktop + 10 x notebook (ale wiekszosc z
nich podrozuje ze swoimi uzytkownikam i nie ma ich na co dzien
w siedzibie firmy). Rozumiem, ze OSL wymaga w tym momencie
zakupienia licencji na 20 stanowisk nawet jezeli czesc z nich
planuje miec wyposazone w OpenOffice albo nawet w Linuksa?
Regulamin mowi: "które spełnia wymagania sprzętowe do uruchomienia
produktów dostępnych w ramach umowy OSL" - czyli ogolnie kicha
jezeli chcialbym miec np. dwa zapasowe pecety nieuzytkowane na
co dzien (czyt. bez systemu operacyjnego) to i tak musze za nie
placic?

Na komputerach mam zainstalowane: Windows XP Prof. glownie w
wersjach OEM - czesto zakupione jako fragment zestawu komputerowego
- tj. bez swojego "microsoftowego" nosnika ale z np. plytkami
recovery (Toshiba, Dell, IBM, Fujistu-Siemens). Na wszystkich
komputerach jest tez zainstalowany pakiet Office 2003 w wersjach
od Basic do Prof. - tez glownie OEM-y ale znajdzie sie kilka
box-ow.

Zastanawiam sie czy w moim wypadku jest sensowne kupowanie licencji
OSL? Glownym celem mialoby byc wprowadzenie porzadku z licencjami.
Rozumiem to tak, ze pokazujac posiadane licencje otrzymuje znizke
50% na pierwszy rok OSL, a potem moge o moich posiadanych licencjach
zapomniec - przydadza sie dopiero po wygasnieciu OSL. Przez czas
obowiazywania OSL legalnosc mojego oprogramowania wynika tylko z
faktu posiadania OSL - tak?

Jakoze w tej chwili mamy same XP-ki to kupowanie teraz OSL jest
lekko bezsensowne - prawda? Ale moglbym kupic taka licencje przed
wejscie Windows Vista i nastepnie otrzymac Viste w ramach licencji
OSL - jednakze tez mi to pachnie raczej slabo. Co o takim pomysle
sadzicie?

Ogolnie w tej chwili MS rozluznil nieco zasady nabywania OEM i
wyglada to tak, ze zestaw Office Prof. 2003 OEM + Windows XP OEM
moge miec za jakies 1600PLN (netto) i to na zawsze. Kupujac to
samo w OSL musialbym wydac 1000PLN (netto) na stacje na rok. W
dodatku taka kwote musialbym placic kazdego roku. Czyli ogolnie
nie wyglada to wcale zachecajaco!

Dziekuje za rady.
adas;