Re: Outlook Expres - nieznany błąd, niby nie wysyła a wysyła.

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Mon 01 May 2006 - 15:20:27 MET DST

** Michal Kawecki wrote:

> Pudło.

Ty chyba źle mnie zrozumiałeś.

> W tym antywirusie skanowana jest jedynie niezaszyfrowana transmisja
> danych pomiędzy klientem poczty a lokalnymi serwerami POP3/SMTP,

Oczywiście, jak inaczej chcesz skanować zaszyfrowane dane? :) Przecież
dopiero co tłumaczyłem jaka jest podstawowa zasada szyfrowania
transmisji - transmisję szyfruje się na niezaufanym odcinku (Internet),
transmisja między klientem, a lokalne SMTP postawionym przez AV
(a dokładniej transmisja między nimi) jest jak najbardziej zaufanym
odcinkiem, stąd nie ma potrzeby na tym odcinku szyfrować niczego.

> instalowanymi w systemie przez tego antywirusa. SSL leci dopiero od
> tych serwerów w świat, i vice versa oczywiście. Żadna to więc różnica
> dla trojana, czy hasełka jakie pozbiera z rejestru będą hasełkami do
> zdalnych, czy też lokalnych serwerów poczty.

Obawiam się, że jednak będzie kolosalna bo lokalny serwer poczty
podstawiony przez AV tego trojana nie wypuści na zewnątrz.

(...)

> Uhm. Tylko strasznie to niewygodne, jak się chce cokolwiek na takiej
> liście szybko zmienić, nieprawdaż?

Nieprawdaż.

> Dlatego nadaje się toto jedynie do rozsyłania wiadomości dla z góry
> określonego kręgu odbiorców.

Lista oddziałów w firmie to nie jest z góry określona? Bardzo
ciekawe. :)