Re: Outlook Expres - nieznany błąd, niby nie wysyła a wysyła.

Autor: Bartek Siebab <bs_at_vt.pl>
Data: Sat 29 Apr 2006 - 13:06:28 MET DST

> [...]
> skanuje. Kłopot w tym, że większość AV stwarza mniejsze lub większe
> problemy w połączeniu z określonymi klientami poczty.
>
> BTW mnie osobiście jest naprawdę obojętne, w którym momencie AV
> zadziała - czy już w trakcie odbierania zainfekowanego maila, czy też
> dopiero w momencie próby uruchomienia robala... co bynajmniej wcale nie
> jest tożsame z momentem otwarcia przesyłki. No i nie od rzeczy jest
> chyba wspomnieć o skanowaniu maili dokonywanym już na serwerach, co w
> zasadzie eliminuje konieczność powtarzania tej czynności na komputerach

Obaj częściowo macie i nie macie racji bo:
nie koniecznie antywir może mieś włącżone skanowanie online _wszystkich_
typów plików na dysku zatem jeśli wir exploitując outlooka lub też
zasysając przeglądarką swój kod na dysk do pliku o nazwie nie
koniecznie costam.exe lub innej nie skanowanej przez rezydenta umknie
antywirowi - wtedy szansa na jego złapanie (o ile antywira nie wyłączy)
jest przy skanowaniu poczty przy/wy/chodzącej - morał z tego taki że
domyślnie rezydent antywira powinien skanować _wszystkie_ typy plików
a nie tylko wykonywalne lub z listy rozszerzeń a niestety wiele
antywirów domyślnie online skanuje jedynie wykonywalne / z listy.

--