Re: Outlook Expres - nieznany błąd, niby nie wysyła a wysyła.

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 29 Apr 2006 - 02:18:53 MET DST

** Michal Kawecki wrote:

> Tak. Winne może być oprogramowanie pomiędzy OE a serwerem poczty, np.
> antywirus skanujący maile.

Winny może być również sam MSOE i w tym kierunku bym się udał. Sam
miałem podobną sytuację tylko z Outlookiem XP - po prostu przekroczył
granicę wielkości pliku ze składem danych i złapał pętlę.

Akurat nieszczęśliwie pracownica na tym komputerze zostawiła go
włączonego (tego Outlooka) aby wysłał zaległe maile. Efektem było
wysłanie tych samych wiadomości 480 razy (zostawiła w piątek). :)

Po prostu tam (Outlook) jest jakiś kulawy algorytm w rodzaju:

1. Wyślij zawartość skrzynki nadawczej.
2. Usuń zawartość skrzynki nadawczej - nie udaje się - wyświetla błąd.
3. GOTO 1.

Kulawość algorytmu polega na tym, że pomimo wystąpienia błędu program
nadal nie wstrzymuje działania.

> Sprawdź, czy efekt ten występuje także na innych kontach i przy
> wysyłaniu poczty na inne serwery, także po SSL (SSL nie jest
> skanowane).

Nie jest to prawdą - sensowny antywirus będzie skanował również pocztę,
którą chcemy wysłać po SSL - kwestia zaufania, czy ufamy naszemu AV (no
chyba raczej tak).

Komunikacja wtedy wygląda tak:

klient -> połączenie nieszyfrowane -> AV -> połączenie szyfrowane -> serwer poczty (SSL)

> Możesz też włączyć w opcjach OE tworzenie logu z transmisji i
> porównać go z innym logiem.

To również nic nie da bo problem IMHO nie tkwi w transmisji z serwerem.

Moje podejrzenie wygląda tak:

Z racji tego, że MSOE (FIXME) zapisuje skrzynki oddzielnie (np.
nadawcza i wysłana) są one w innych plikach. Skrzynka nadawcza raczej
się nie rozrośnie, co innego wysłane.

Skrzynka/folder/plik wysłanych jest przepełniony i nie da się w nim
więcej zapisać.

Program łapie pętle - wysyła wiadomości ze skrzynki nadawczej, próbuje
je przenieść do skrzynki wysłanych, nie udaje mu się, zostają w
nadawczej, przy następnym cyklu znowu je wysyła...

> BTW ja miałem swego czasu takie dziwne przypadki, kiedy w systemie
> działał Outpost firewall, a poczta była wysyłana do więcej niż 100
> osób jednocześnie :-).

Tzn. więcej niż 100 odbiorców jednej wiadomości? Sporo serwerów odrzuci
to w ogóle bo to jest ostatnio taki zwyczajowy limit. No bo na Miłość
Boską kto przy Zdrowych Zmysłach będzie wysyłał takie wiadomości ze
zwykłego klienta... ? :)