Re: Bootowanie po sklonowanou partycji ghostem

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 26 Apr 2006 - 17:38:08 MET DST

Użytkownik "Anka S" <stonoga@NoSPAM.poczta.fm.invalid> napisał w
wiadomości news:e2np48$252$1@h1.uw.edu.pl...
> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości
[...]
> Michale wielkie dzięki za pomoc.
> 1. metoda zadziałała i zbootowalam go z nowego dysku,
> doinstalowalam SP2 i office i wypalilam nowy obraz.
>
> 2. Zadzwonilam do firmy i kazali przyniećś dysk , od ręku
> wymienili na nowy (doplacilam cos i mam 160GB) Nie grzeje się
> prawie wcale. więc jeszcze raz dzięki za ostrzeżenie, myślalam ze
> one tak maja. Pierwszy raz mam samsunga.
>
> 3. Moj komp widzi go jako 131GB . Płyta dość stara Asus A7V
> ,upgradnelam w zwiazku z tym bios z 1007 do 1011, ale nie
> pomoglo. Czy tak musi zostac?

Obsługę dysków większych niż 137 GB wbudowano dopiero w BIOS
1012a7v.01a, którego notabene nie udało mi się zlokalizować na ftp
Asusa. Ale nie musisz się tym za bardzo przejmować, bo to ograniczenie
dotyczy dziś właściwie wyłącznie programów DOS-owych, jako że Windows XP
z BIOS-u nie korzysta, sam sobie rozpoznaje napędy. Natomiast wszelkie
dyskietki startowe, programy narzędziowe działające via BIOS, a także
sam ntloader (czyli kod służący do uruchamienia systemu operacyjnego XP)
będą nim niestety objęte.

Osobnym problemem są ograniczenia samych systemów operacyjnych, np.
Windows XP wymaga co najmniej SP1, Windows 98 w zasadzie nie obsługuje
tak dużych dysków, Linux oraz Lilo też jeszcze kilka lat temu miały z
tym problemy. Więcej informacji znajdziesz na stronie
http://www.48bitlba.com .

> Pozdrawiam i dziękuję Anka

Cieszę się, że mogłem pomóc :-).

--