Re: Dyskietka startowa w xp

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Tue 25 Apr 2006 - 21:23:48 MET DST

W wiadomości: bhhj2e.cb4.ln@kwinto.prv,
Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał(a):
[...]
> Oczywiście masz rację. Dla ułatwienia warto sobie do tego stworzyć
> pliczek zawierający odpowiednie polecenia SET i umieścić go w katalogu
> Konsoli. Pliczek można wczytać poleceniem batch.

Witam!

Na szczęście aż tak rutynowo konsoli naprawczej nie uruchamiam :-)

> Ano, secpol zmienia tylko wartość SetCommand w kluczu
> HKLM\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CV\Setup\RecoveryConsole, tak więc
> spokojnie można go zastąpić regeditem.

Dzięki za namiary.

Dzisiaj uparłem się, że skonfiguruje sobie w oknie Otwórz plik (np. w
Notatniku) często używane katalogi. Mam dwie partycje na dysku i chciałem
mieć możliwość przejścia na drugi dysk poprzez jedno klikniecie.

Okazuje się, że MS-TweakUI daje możliwość konfiguracji "Places Bar" tylko na
koncie administratora i zmiana tych ustawień dotyczy tylko administratora.
TweakUI działał jak miałem prawa administratora. Zamiast zniżyć się do
nadania sobie na chwilę tych praw użyłem RegMona do wyszukania klucza w
rejestrze. RegMon wskazał taki ciekawy klucz:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\comdlg32\PlacesBar

Po chwili walki okazało się, że nie mam prawa pisać do własnego klucza.
Klucz Policies ma skonfigurowane specjalne prawa i wyłączone dziedziczenie.
Mam prawo tylko czytać. Klucz ten naprowadził mnie na zasady grup.

I faktycznie są zasady grup odpowiedzialne za "Pasek miejsc wspólnego okna
dialogowego" jak to określa dokumentacja. Niestety nie byłem wstanie ustawić
przez zasady grup odwołania do foldera Pulpit i Moje dokumenty. Może trzeba
zrobić to inaczej, spróbować przez podanie ścieżki. W każdym razie ominąłem
problem z prawami i ustawiłem sobie PlacesBar w rejestrze.

Jaki wniosek z tej opowieści? Otóż okazało się, że zasady grup nie są
trzymane w tym kluczu, może nawet nie są trzymane w rejestrze. Mają tylko
swoje odzwierciedlenie w rejestrze. Przynajmniej tak wynika z moim
eksperymentów.

Myślę, że podobnie jest z SecPol.msc. Dlatego trzeba uważać aby się nie
pogubić co gdzie się ustawiało i trzymać się jednej metody. Jeśli można
ominąć edycji rejestru to może trzeba tak zrobić.

P.S. Przy okazji przedstawiłem zupełnie inny problem.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski