Re: Upgrade XP

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Sat 22 Apr 2006 - 17:27:08 MET DST

"Miki" <mikpo at wp.pl> wrote in
news:4449c4bc$0$7889$636a55ce@news.free.fr:

> Kupiłem ostatnio uzywanego laptopa z XP PRO. Co prawda CD
> instalacyjnych nie dostalem bo sie poprzedniemu wlascicielowi
> "zagubily", ale przyzekal, ze to co mam zainstalowane na dysku to
> oryginal. Jakiez bylo moje zdziwienie, gdy przy probie update
> narzedzie do sprawdzania autentycznosci wydarlo sie ze mam
> nieoryginalna wersje. Sprawdzilem sn tego zainstalowanego XP i zgadza
> sie z serialem z nalepki na spodzie laptopa.

ok - czyli Ty masz nalepke - to super;

> Czy faktycznie mam pirata czy to jest jakis problem z update?

problem jest pewnie taki, ze system informatyczny w MS jest
ustawiony tak, ze zezwala na automatyczna rejestracje danego
produktu pewnie z 5 razy; widocznie poprzedni wlasciciel uzyl
seriala, ktory Ty masz naklejony na obudowie do rejestracji
systemow XP na innym komputerze; dzieki czemu liczba prob sie
wyczerpala;

> System jest aktywowany, nigdzie nie podaje ze zostalo mi jeszcze
> iles-tam dni do aktywacji.
> Co mam zrobic? Tylko nie mowcie ze musze kupic kolejna instalacje
> XP....

ogolnie licencjonowanie produktow MS - a szczegolnie Windowsa - to
jest kwestia niewiele rozniaca sie od czarnej magii; w tej chwili
jest "promocja" i mozesz kupic sobie Windowsa OEM bez sprzetu;
z ta promocja jest wielka akcja reklamowa "badz legalny"; niestety
licencja zwiazana z Twoja nalepka jest taka, jaka byla w momencie
aktywowania/zakupu/rejestracji - a najgorsze jest to, ze nikt nie
wie jaka jest ta licencja;

mozesz probowac kontaktowac sie z Microsoftem na ich infolinii
licencyjnej i podac im serial ze swojej nalepki; bede jadnak
bardzo zdziwiony jezeli poinformuja Cie oni, jaka Ty masz
konkretnie licencje;

BTW: a w jaki sposob BSA sprawdza jaka licencje maja produkty
znalezione u kontrolowanych klientow? przeciez tych licencji
(wersji) jest bardzo duzo;

pzdrv;
adas;