Re: Przeglądarka plików graficznych - free for comercial use

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 21 Apr 2006 - 20:51:59 MET DST

** Lawrens Hammond wrote:

> Hmmm... edytorem grafiki też można przeglądać...

Trochę niewygodnie.

> A jeśli prostą przeglądarkę - jest przecież w systemie (Microsoft
> Internet) Explorer

Nie MSIE tylko podgląd faksów i obrazów w XP.

> - znakomicie nadaje się do samego podglądu, bo do czegokolwiek innego
> - nie.

To z XP nadaje się również do np. obrócenia zdjęcia, chociaż to jest
upośledzone bo informacje o tym w jakiej pozycji było robione zdjęcie
są zawarte w tagach EXIF, szkoda że MS nie ma o tym pojęcia. :)

Poza tym przeglądarka grafiki to jakieś z lat 90tych patenty, obecnie
to się używa kombajnów typu Picasa. Szczerze mówiąc jak dla mnie Picasa
jest fajna - nie jest to na pewno potężne narzędzie dla grafika, nie ma
tym być. Za to doskonale nadaje się do typowych zadań związanych ze
zdjęciami dla typowego użytkownika - nagranie tzw. płyty
wspomnieniowej, wydruk, zautomatyzowana korekta itp. jest w tym tak
banalnie rozwiązana, że *każdy* sobie z tym radzi. :)

Szkoda tylko, że w PL nie działa żadna internetowa usługa, coby się
dało kliknięciem z Picasy wysłać zdjęcia do tej usługi i zamówić
odbitki.