Re: Jaki program pokaze, czy admin sieci skanuje mi dyski

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 19 Apr 2006 - 22:26:30 MET DST

** Paweł Goleń wrote:

> Pracowałeś kiedyś w korporacji?

Ale co nie można tego rozwiązać w sensowny sposób? Bo np. zmuszanie
kogoś do wysyłania nam 10MB załączników jest IMHO głupie. Owszem należy
taką możliwość zostawić, ale należy również zasugerować poprawne
rozwiązanie - a może ludzie jednak się przestawią?

Korporacja, która musi regularnie odbierać pliki np. od klientów może
sobie ładować tych klientów (osoba, która podpisuje umowy np.) do
katalogu LDAP, który to z automatu wygeneruje konto na serwerze WebDAV
i wyśle klientowi link z detalami i instrukcją obsługi (kliknij, wpisz
hasło, zapamiętaj i dalej jak z normalnym folderem).

Jak się pomyśli to można to rozsądnie rozwiązać na kilka różnych
sposobów.

Poczta w 100% nie nadaje się do wysyłania dużych plików i trzeba to
tępić wśród userów. Wcale nie jest to ani przyjazne, ani nie oszczędza
czasu, ani nie jest wygodne.

Natomiast poczta jest bodajże najlepszym narzędziem typu groupware
jakie powstało do tej pory - właśnie dlatego, że jest prosta, każdy bez
problemu rozumie jak działa poczta (tak samo jak tradycyjna) i
generalnie np. nie musisz przechodzić szkolenia z obsługi programu
pocztowego bo każdy działa tak samo.

> Zwłaszcza takiej "z tradycjami" (znaczy wiekowej), której głównym
> celem nie jest oddawanie czci swoim komputerom?

Tzn. jeżeli ktoś nie używa poczty do wysyłania dużych plików to musi
czcić komputery?

> Choć poczta nie jest dobrym środkiem przesyłania dużych plików

To po co jej do tego używać? Gdziekolwiek?

> (już widzę, jak w korporacji pracownicy z FTP korzystają),

A dlaczego mieliby nie korzystać? Klikasz na ikonkę folderu na pulpicie
i wrzucasz do niego plik. Prościej przesłać pliku IMHO się nie da.

> to będzie do tego wykorzystywana jeszcze dłuuugo.

A jest gdzieś wykorzystywana do tego? Serio. Do *dużych* plików?