Re: pomocy - co brać - windows ME czy 98SE

Autor: ktos <bo_at_kr.onet.pl>
Data: Fri 07 Apr 2006 - 15:27:54 MET DST

fellow napisał(a):
> cześć,
>
> mamy w firmie kilka komputerów,
> na dwóch legalne windowsy a na reszczie linuksy,
> chciałbym dokupić parę legalnych windowsów
> widziłem na allegro zestawy windowsów legalne z myszką i fakturą
> 98se za ok. 220 zł lub ME za ok. 240 zł.
> i teraz nie wiem co brać do biura.różnica w cenie niewielka.

Co do wersji windows to dostales juz odpowiedzi (98SE), ja chcialbym
zwrocic uwage na legalnosc zakupu na allegro WIN OEM z myszka.
Licencja mowila (bo od 10/2005 to sie skomplikowalo), ze OEM kupiony z
czescia komputerowa jest prawnie przypisany do komputera, na ktorym
zostal pierwszy raz zainstalowany. Mozna to oczywiscie odsprzedac ale
razem z tym komputerem. I nabywca nie moze przeniesc licencji na inny
komputer.

Wiec jesli sprzedawca jest diler MS i wyprzedaje stare zapasy to OK,
ale jesli ktos sprzedaje plytki odzyskane ze starych
komputerow/wyniesione z pracy/kupione od syndyka itp. to niestety
kupujac cos takiego wcale nie zostajesz legalnym uzytkownikiem.
Wez tez pod uwage ze wymog posiadania licencji dotyczy uzytkowania
programow a nie handlu nimi, wiec to Ty ryzykujesz.

Czesty przypadek to oferowanie na allegro np. WORD 97+ upgrade do
pelnego Offica BOX. Office jest BOX ale WORD 97 OEM i d..a zbita.