Re: Ukryta partycja...

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 07 Apr 2006 - 02:08:00 MET DST

Użytkownik "Zygmunt36" <zygmunt36@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:e143ut$e6k$1@news.onet.pl...
> Na dysku są 4 partycje podstawowe. Na pierwszej partycji w NTFS,
> Windows XP. Jakimś cudem zamontowałem na drugiej partycji, także
> w NTFS, WinXP. Startuję z pierwszej partycji, druga jest ukryta, i
> nie ma do niej dostępu z pierwszej. Zmieniam pqboot.exe, aby
> wystartowała druga partycja. Startuje, ale system uszkodzony,
> zatrzymuje się, tylko reser możliwy.

Z jakim komunikatem?

> Przeinstalowanie systemu na
> drugiej partycji niemożliwe. Instalacja zatrzymuje się podczas
> "badania dysków". Aby dostać się do plików na drugiej partycji
> starałem się zmienić ją na partycję logiczną, chodzi tylko o
> dostęp do plików, ale niestety są na niej błędy-skrzyżowane pliki.
> Pytanie: jak naprawić uszkodzone pliki na ukrytej partycji?
> Naprawa poprzez Partition Magic nic nie daje. Nie naprawia
> plików. Konsola odzyskiwania także się nie uruchamia.

Skompiluj sobie płytkę z Bart's PE Builder http://www.nu2.nu/pebuilder/
i z jej poziomu napraw tą partycję. Albo podepnij ten dysk pod inny
system XP. Trzeci sposób to posadzenie nowej instancji Windows na tym
napędzie.

P.S. Ukrywanie partycji przed Windows XP jest dość trudne. Tu nie
wystarczy zmienić ID partycji na "hidden"...

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/