Re: Komendy Windows

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 06 Apr 2006 - 10:58:39 MET DST

** Shean MacLane wrote:

> Mam dosyc powazny jak dla mnie problem. Otoz mam za zadanie napisac
> program, ktory cytuje: "bedzie badal poprawnosc polaczen sieciowych
> (oczywiscie Ethernet) w jakims systemie, gdzie kilka komputerow jest
> ze soba polaczonych. Chodzi o sprawdzenie czy routing jest poprawnie
> ustawiony i mozliwa jest komunikacja z danym komputerem.". Sprawa
> przedstawia sie tak, ze nie mam kompletnie *zadnego*, nawet
> najmniejszego pojecia o sieciach.

To masz problem. Mam nadzieję, że nie piszesz tego za pieniądze tylko
do szkółki czy coś?

> Bede pisal to pod Windowsem, chcialem prosic o sugestie jakie komendy
> konsoli z Windowsa przekazuja nam tego typu informacje i moga mi sie
> przydac.

Dwie sprawy:

1. Co Ci po komendach skoro nie masz pojęcia o działaniu sieci?
   Przeczytaj lepiej książkę o działaniu sieci.

2. W Windows generalnie owszem można by używać komend do odczytywania
   takich rzeczy i potem ich wyjście tekstowe sobie parsować... Ale to
   bez sensu, w Windows do tych danych możesz się dobrać normalnie
   poprzez metody obiektów COM.